Mayovky na Internetu

May a počítačová hra

Zakladatel: Belenor

<< | <> | >>

Belenor
24.04.2017 21:38
Myslím, že i v mayovkách je spousta možností. Zrovna zmíněné série nejsou nijak rozmanité - v X-wingu akorát lítáš stíhačkou a kosíš nepřátele a v Jedi Knightovi akorát sekáš mečem a kosíš nepřátele :-)

Mayovková hra by mohla být dost rozmanitá, záleží na odvaze tvůrců. Dá se to udělat jako mix rpg typu oblivion (vylepšování postavy, questy) s nějakou budovatelskou hrou (stavím osadu a bráním ji), strategickou válečnou hrou (armády indiánů a bělochů proti sobě). Možností je spousta, jen to udělat :-) Plus by se tam zamontovala mayovská specifika - plížení, úniky z pout, křesťanský přístup k nepřátelům (dal by se udělat nějaký systém reputace - klaďas/záporák), kouření dýmky míru, kradení medicín a zajímání nepřátel v kaňonech :-)

Rozhodně bych byl proti zpracování nějakého existujícího příběhu. Myslím, že fandům Maye by spíš udělalo radost jen se známých událostí částečně zúčastnit (hráč jako dělník pomáhá Shatterhandovi při obraně pevnosti) nebo o nich slyšet (nějaké NPC vypráví, že se u něj stavil Shatterhand a kdesi cosi a z toho vznikne quest pro hráče). Záleželo by taky na typu hry. Zrovna na prvním díle série X-wing bylo super, když hráč ke konci třetí kampaně útočil na Hvězdu smrti - zúčastnil se té slavné události. Nebo u série Jedi Knight bylo super navštívit základnu povstalců ze IV. epizody nebo bojovat bok po boku se Skywalkerem. Prostě jen takové odkazy.

S Německem je problém, že neumím moc německy :-)

Kniga
24.04.2017 21:21
Nojo Star Wars, ale opetne tam mas imho daleko vic moznosti, nez v mayovkach :)

Tak vis jak, vzdycky to muzes hoditn na KICKstart a kdyz tomu udelas poradnou kampan v Nemecku, tak by se i prachy sehnat daly, treba..
Ale na to musis sehnat tym lidi a to je dle mne horsi jak penize. Ale kdybys nekdy zacal tak se hlasim o pozici betatestera :D

Belenor
24.04.2017 21:01
Jednoznačně u mě zabodovalo velké množství her podle Star Wars. Ani bych nedokázal spočítat hodiny, které jsem strávil hraním her ze série X-wing a ze série Jedi Knight.

Nápadů na hru podle mayovek mám několik, ale nemám ani čas, ani lidi ji realizovat. Každopádně nelze počítat s tím, že by to bylo komerčně úspěšné, což trochu omezuje možnosti :-)

Kniga
24.04.2017 20:38
Ja v tomhle budu docela skepticka. Zaujala vas nejaka hra podle filmu? Jedine co me tak mozna HP, ale ten preci jen nabizi vice moznosti nez mayovky.. Jinak docela traga. Ted tedy jsme zkousela STO - tedy star trek Online - mmorpg, ale z hrou to nema moc spoelcneho, jako prostredi krasne, ale ukoly jsou spis takove epizody, jen krom sledovani jeste "ovladas" halvniho hrdinu. Mam za to, ze k necemu takovemu zklouzlo vetsina her podle filmu...

Jako bylo by to fajne mit hru podle mayovek, jenze neumim si predstavit jak ji udelat, aby byla pro masy.
Adventury jsou prezite a u her podle filmu/knih dost nudne, jedine, ze by se vymyslel cely pribeh, byt tedy poklad na stribrnem jezere je tak asi jediny pouzitelny dil :)
Nejaka strilecka, kde nejde o strileni? jo to by slo, ale nebude to nicim vyjmecne...
Strategie - to asi nelze :)

Napadlo me,c o klasickou textovku :d takovy gamebook online :)?

Zeta
29.01.2017 21:23
:-) Vůbec se ti nedivím, po tom, jak byly (ne)přijaty nové filmy - udělat pořádnou hru by vyžadovalo minimálně někoho, kdo má znalosti o Apačích, aby vizuál vymyslel a navrhnul, a pak někoho, kdo to do té hry reálně převede - a to je jenom začátek, co teprve pohyby, způsob boje atd.

Ale představa je to moc pěkná, to bez pochyby.

Belenor
27.01.2017 06:01
Můj hlavní probém právě spočívá ve visuální stránce :-) Výtvarná výchova mi nikdy moc nešla :-)

Zeta
26.01.2017 20:16
Já bych se klidně k pomoci nabídla, teď přes zimu venku není moc práce, tak mám čas, ale vzhledem k tomu, že moje znalosti, co se počítačů týka, končí u html (umím udělat jednoduché stránky, poradím si s Corelem a Photoshopem na uživatelské úrovni) pro tvou představu je moje prace tohle http://www.egyptska-mau.cz/), tak bych ti byla k užitku asi jako Carpio Oldovi. Přesto, kdyby někdy náhodou, tak moc ráda pomůžu i s tím, co mám!

Belenor
25.01.2017 09:33
No, ve Falloutu 3 jsem zkoušel i záporáka, ale prostě to v sobě nemám :-D

Nějaká total conversion na existujícím enginu by byla zajímavá, ale vždycky to narazí na to, že nejsou lidi. Sice si stále s nápadem udělat hru podle Maye pohrávám, mám k tomu i nějaké poznámky a nápady, ale postrádám nejdražší věc na světě: volný čas :-)

Každopádně díky za myšlenky :-)

Zeta
25.01.2017 00:05
Už je to spousta let, kdy jsem se ponořila do nějaké hry, naposledy to byl Fallout New Vegas (cože, to už je 7 let, co to vyšlo?!), takže bych to brala tímhle směrem.

Kostru příběhu si vypůjčit, řekněme například Stříbrné jezero, a pak příběh obohatit o různé subquesty. Volbu postav bych asi udělala podle rozsáhlosti hry - pokud by to byla hra na dvě tři odpoledne, tak klidně jenom výběr mezi W a OS s tím, že by každá postava měla trochu odlišné atributy a perky, např. W by měl vyšší hodnoty uzdravování, plížení, střelby z luku a chladných zbraní, OS zase síly, vyjednávání a boje beze zbraně. Pro delší hru už asi spíš vymyšlené, respektive hráčem vytvořené postavy, kde si atributy navolí, protože s předem danou postavou by se hodně snížila hratelnost. Třeba v tom Falloutu se dá hrát i na "záporné straně" - nikdy jsem to sice nzkoušela, ale jde to prý taky.
Každopádně moc zajímavý nápad, a i když asi k realizaci nikdy nedojde, tak je to hezká představa :-D
jerryklicha
15.06.2011 13:36
Hodně často také po večerech přemýšlím,jaké by to bylo vžít se do role Old Shatterhanda a bránit se v Roswellu,nebo jaké by bylo utíkat s Vinnetouem na koni před bandity.

Mě se například moc líbí hra Call of Juarez Bound in Blood

http://games.tiscali.cz/call-of-juarez-bound-in-blood-12914/galerie/186510

a nebo také existuje hra Mount a Blade - a na tuto hru se dají dělat různé modifikace.
Tato hra je z prostředí středověku,ale hrál jsem spoustu modifikací,např. : Star Wars,30. letá válka a také divoký západ http://games.tiscali.cz/mount-and-blade-12644/galerie/183242

myslím si že kdyby hra s tématy Karla Maye vyšla,mohla by být právě taková jako jsou tyto dvě hry.

Naposledy upraveno: 15.06.2011 13:37, jerryklicha

alladik
06.09.2010 00:15
PC verze by snad měla být v listopadu - opravdu všem, co mají rádi hry a Divoký západ vřele doporučuji!

Belenor
29.08.2010 11:34
Hm, škoda, že to nemá PC verzi, hned bych zkusil, protože podle Wikipedie to vypadá slibně. Skutečně, sandboxová hra by byla asi na Maye ideální.
alladik
28.08.2010 20:59
Nehrál někdo z Vás hru Red Dead Redemption na Playstation 3? Je vynikající a přiznám se, že takhle bych si nějak představoval zpracovanou hru podle Karla Maye - to by byla bomba!!!!

Belenor
25.07.2010 20:07
Rozumím, ale asi by to musela být nějaká tzv. Total Conversion :-)
filda
24.07.2010 23:00
Nebo by se mohla udělat jako mód na jinou hru (jestli mi rozumíte)

Zatinka
18.06.2010 20:11
Neboj, těch slov do osmisměrky bude... Vždyť jen mayovských postav je přes tisícovku :-) Dále to mohou být názvy indiánských kmenů a obyvatel Orientu, různé předměty, názvy plavidel, knih nebo lokalit, jména skutečných osob z Mayova života. Prostě cokoliv :-)

Co se týče hry, osobně bych se asi vyhla původní předloze, protože v podstatě nabízí jedno řešení a jakmile bych hru dohrála, asi bych neměla motivaci hrát znovu to samé. U nového příběhu mohu naopak zkoušet pořád nové varianty řešení. Ale ten příběh bych složila z nejlepších mayovských kapitol, aby to zase nebyl úplný výmysl :-)

Postava - nebylo by od věci vyzkoušet si, jak by jednal Shatterhand, nebo třeba Sam Hawkens. Vyzkoušet si ty rozdíly v myšlení. Ideálně pak hra pro dva hráče, já budu Hawkens, něco vymamlasím a kamarád Shatterhand mě z toho zkusí vysekat :-)

Belenor
18.06.2010 15:54
Zat: Osmisměrka - nevím, zda bude dost slov s mayovskou tématikou, aby se dala sestavit osmisměrka, ale asi bude :-) Každopádně nápad stojí za zvážení. Puzzle už tu máme dlouho takové osamocené :-)

Programování her je zajímavé. Mám takový pocit, že je to jeden z nejtěžších směrů v IT, a to zejména vzhledem k šíři problémů, na které lze při dělání hry narazit, a pak ještě nevděční hráči, co nejprve hru stáhnou bez zaplacení a pak ještě remcají, že to a ono je hrozné a že to mělo být takhle :-) To, co popisuješ, je velmi krásné a rád bych si něco takového i zahrál. Zapadá to do typu her, kde problémy mívají více řešení. Ovšem čím pestřejší, tím příšernější práce, a to nejen programování, ale i celkově návrh hry. Ale o to větší zábava je pak takové hry hrát :-)

Zdero: narazil jsi na zajímavý problém nemající lehké řešení: zvolit jako námět hry konkrétní Mayův příběh, nebo vytvořit vlastní originální děj? Nevýhoda zpracování původního Mayova příběhu je v linearitě - hráč by byl příliš svázán, pouze jedno řešení by bylo správné, aby vedlo ke stejnému konci jako předloha. Ovšem nevýhoda originální zápletky spočívá v tom, že nemusí být tak dobrá, jako něco od Maye, a sníží se i přitažlivost pro Mayovy fandy, protože to nebude příběh, který znají :-)

A s tím se pojí další problém. Pokud má hráč představovat některou z postav příběhu, tak má to být Mayova postava (např. Vinnetou) nebo originální postava v Mayově díle se nevyskytující? Jistě je velmi lákavé zahrát si Old Shatterhanda, ale pro autora hry je to velmi svazující, protože Old Shatterhand má celkem jasně definované vlastnosti, povahové vlastnosti, vzorce chování.

Hodně to souvisí s typem hry. Např. ve hře typu "strategie" by hráč řídil oddíly bojovníků a speciální postava by nemusela být potřeba, stačilo by třeba jako vůdce jedné skupiny zvolit Vinnetoua, jiné třeba Santera. Ale třeba u tzv. "RPG" hry, kdy hráčova postava má sadu vlastností (statistik), které ji definují a její chování určuje hráč, tam je ideální zbrusu nová postava a osoby z knih by fungovaly jako tzv. cizí (nehráčské), a dalo by se s nimi komunikovat.

Ona tato debata je stejně spíše jen tak nějak na teoretické úrovni, protože sám v jednom člověku bych se nemohl pouštět do žádných velkolepostí, byť bych chtěl. Líbil by se mi nějaký kříženec RPG (vývoj postavy, slovní aj. interakce s jinými), strategie (řízení bitev), stealth (výzvědné akce, osvobozování), ale to skoro hrozí tím, že by byla hra přeplácaná :-) Tedy kromě toho, že to je na větší vývojový tým :-)

Každopádně děkuji za reakce.

(Jaj, jsem se nějak rozkecal...)
zdero
18.06.2010 13:25
Několikrát jsem o tomto námětu přemýšlel ale nic kloudného mě nenapadlo, asi proto že počítačové hry nehraju, neb na to nemám čas a když už ho mám, radši si čtu knížku. Ale přece jen, co třeba taková bojovka "Poklad na Stříbrném jezeře" ? Nevím jestli existuje nějaká hra ve které se objevují indiáni, ale možná by to nemuselo být špatné.

Zatinka
18.06.2010 11:09
Osmisměrka - přesně tak. Ta libovolná slova by mohla být s mayovskou tématikou a po vyškrtání by zůstalo mayovské slovo.

Mayovská hra - kdyby to tahle šlo, bylo by to fajn. Ale absolutně si nedokážu představit to programování. Musel bys vymyslet spoustu variant řešení problému, které budou různě bodované. Bylo by fajn třeba při přiblížení k banditům (nebo nepřátelským Indiánům) nastražit různé léčky (např. praskání klacíků), které mohou přiblížení ztížit nebo zcela znemožnit. Pak by mohlo záležet na tom, jak blízko se mi podaří k nepřátelům přiblížit - čím blíže k nim, aniž by mě chytili nebo bych se prozradil, tím více z rozhovoru uslyším a získám více indicií ohledně jejich plánu přepadení.

Belenor
18.06.2010 10:48
Hm, osmisměrka, to nezní jako špatný nápad, to by mohlo být online tady na webu a i by to mohlo být zajímavé programování (abych řekl pravdu, tak nevím, jak se toho chopit :-) Chápu to tak, že bychom z libovolných slov vygenerovali osmisměrku, po jejímž proškrtání zůstane něco, týkající se Maye? Něco takového? http://www.volny.cz/peter.mlich/hry/osm.htm

Přiblížení, vyslechnutí hovoru a z toho nějaký zisk je naprosto správný nápad, o něčem takovém bych snil. Ideálně právě hra v duchu mayovek musí protěžovat spíše rozum a mírové řešení než krveprolití, za to by naopak mohly být postihy.

Věková skupina může být problém, ale pokud má být detektivně/logicky zaměřená, tak asi spíš větší? Resp. vlastně obtížnost problémů odpovídající věku cílové skupiny.

Naposledy upraveno: 18.06.2010 10:48, Belenor

<< | <> | >>